
FAQ
Veelgestelde vragen
We helpen je graag! Je kunt ons altijd mailen, whatsappen of bellen, maar misschien staat het antwoord op je vraag ook wel tussen de veelgestelde vragen hieronder.
Hoe werkt het?
Hoe werkt het?
Voordat je de maaltijdbox ontvangt krijg je van ons je maaltijdplan via de email, hierop staat precies wat je elke dag gaat eten. Het enige wat jij nog hoeft te doen is genieten van de maaltijden en snacks. Je weet nu dat het goed zit met je voeding!
Moet ik zelf nog naar de supermarkt?
Nee dit is niet nodig, alle maaltijden zijn al klaargemaakt door onze chefs en daarna meteen vers ingevroren om de voedingswaardes te behouden. De maaltijden even opwarmen is genoeg! De snacks kun je in veel gevallen direct eten. Alleen onze smoothie met 100% vers fruit moet je nog samenvoegen met melk, appelsap of water en zelf blenden.
Is drinken inbegrepen?
Er zit geen drinken in de box. Wij raden aan om ongeveer 1,5 tot 2 liter vocht per dag te drinken. Hoeveel vocht je nodig hebt, hangt af van hoeveel vocht je verliest. Dat verschilt per persoon en hangt af van de omstandigheden waarin je verkeert. Als je veel sport en beweegt, heb je meer nodig. Als je weinig beweegt en in koele ruimtes verkeert heb je minder vocht nodig. Water en thee en koffie zonder suiker zijn allen verantwoord.
Wat heb ik nodig om het plan te volgen?
Een magnetron, pan en of oven om de maaltijden op te warmen. Voor onze smoothies met 100% vers fruit heb je een blender nodig.
Menu & Maaltijden
Wat voor maaltijden en snacks kan ik verwachten?
Elke week stellen wij een gevarieerd menu samen, bij het selecteren van het aantal dagen kun je een voorbeeldmenu bekijken.
Liever geen bepaalde ingrediënten in je maaltijdplan?
Na het berekenen van jouw behoeftes kun je in de volgende stap aangeven wat je niet wilt ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij zonder maaltijden met bijvoorbeeld vis je doelen gaat behalen.
Hoe wordt mijn persoonlijke plan berekend?
In samenwerking met voedingsexperts en onze software berekenen wij jouw optimale voedingsinname. Let op, dit is een richtlijn en geen medisch advies. Je zult altijd zelf moeten bijhouden of het aantal Kcal voldoende is en of het werkt. Wij sturen elke week een progressie formulier waarin je dit kunt bijhouden, op basis hiervan monitoren wij ook of er aanpassingen gedaan moeten worden. Je kunt gemakkelijk elke week switchen van het aantal kcal.
Moet ik zelf nog iets koken of bereiden?
Je hoeft alleen nog maar de maaltijden op te warmen in de pan, magnetron of oven waardoor je binnen enkele minuten kan genieten van een heerlijke maaltijd. De tussendoortjes en late-night snacks zijn binnen een handomdraai te maken of al direct klaar om te eten. Voor onze smoothies heb je een blender nodig om het 100% verse fruit te blenden. Je gaat enorm veel tijd besparen!
Hoe gezond zijn de producten?
Onze producten zijn geselecteerd door ons team van professionals op de beste voedingswaardes voor elk eetmoment. Wij zijn van mening dat eten gezond en lekker moet zijn. Wij streven altijd naar een gebalanceerd en gevarieerd menu afgestemd op jouw wensen.
Waar worden de maaltijden bereid?
Onze maaltijden worden door onze chefs gemaakt en direct ingevroren, voor de overige snacks en tussendoortjes werken wij samen met verschillende unieke merken.
Hoe kan ik het beste mijn maaltijd opwarmen?
Je maaltijden zijn gemakkelijk op te warmen in de pan, magnetron of oven waardoor je binnen enkele minuten kan genieten van een heerlijke maaltijd. Let op, doe de maaltijden niet te lang in de magnetron, hiervan drogen ze uit. De instructies kun je terugvinden op de maaltijd en in je wekelijkse plan.
Abonnement beheren
Hoe kan ik pauzeren?
Login op je account en klik vervolgens op abonnement pauzeren. Let op, je maaltijdbox pauzeren kan tot 2 dagen voor ontvangst, daarna zul je met ons contact moeten opnemen om te kijken of de box nog gepauzeerd kan worden voor de volgende levering.
Wat gebeurt er als ik vast zit aan een abonnement?
Geen zorgen, er zijn geen verrassingen en je kunt direct pauzeren of opzeggen met één klik. Kom je er niet uit neem dan contact op met de klantenservice.
Kan ik mijn maaltijdplan nog aanpassen na de deadline?
Nee, helaas kan je je maaltijden niet meer aanpassen na de deadline. Dit doen we om onze voorraad goed mogelijk te beheren zodat we het zo vers en gezond mogelijk kunnen houden voor jou!
Dieet- en voedingsinformatie
Is de maaltijdbox ook geschikt voor mij als ik vegetarisch of vega ben?
Je kunt het plan volledig vegetarisch volgen, een vegan optie zonder dierlijke producten is helaas nog niet mogelijk. Wij hebben als doel om de Meal Plan Box voor iedereen beschikbaar te stellen dus werken wij hier hard aan. Hou onze social media en nieuwsbrief in de gaten voor updates!
Hoeveel val ik af per week?
Veel gewicht verliezen binnen één week? Dat is niet efficiënt. Zo'n zogeheten crashdieet zorgt er namelijk voor dat je lichaam op de 'spaarstand' overschakelt. En als je dan weer normaal gaat eten, komen de verloren kilo's gewoon weer terug. Dit wordt ook wel het jojo-effect genoemd.
Een veilig doel om af te vallen is een halve kilo tot één kilo in de week. Dan haal je de meeste energie uit je vetreserves, en dat is wat je wilt. Vaak zien wij bij onze klanten na één week al een positief resultaat!
Voor een optimaal resultaat adviseren wij geen verdere kilocalorieën te consumeren buiten de maaltijdbox om. Water en thee en koffie zonder suiker zijn allen verantwoord en voegen geen extra kilocalorieën toe. Probeer het gebruik van alcoholhoudende dranken, sappen en frisdrank te vermijden, gezien hier veel kilocalorieën inzitten.
Kan ik de maaltijdbox bestellen als ik een bepaalde voedselallergie heb?
Helaas beschikken we nog niet over allergievrije weekmenu’s. Wij hebben als doel om de meal plan box voor iedereen beschikbaar te stellen dus werken wij hier hard aan. Hou onze social media en nieuwsbrief in de gaten voor updates!
Betalingen & promoties
Wat betaal ik voor een maaltijdbox?
De kosten zijn voor iedereen verschillend omdat elk persoon een ander hoeveelheid kcal nodig heeft. Met onze berekening zorgen we ervoor dat het menu exact is afgestemd op jouw behoefte. Je betaalt dus dan ook precies voor dit aantal kcal.
Kan ik een proef abonnement krijgen?
Ja dit is mogelijk! Selecteer bij je bestelling de proefbox, deze stopt automatisch.
Verzending & bezorging
Wanneer wordt mijn maaltijdbox bezorgd?
Jouw persoonlijke maaltijdbox wordt bezorgd op de dag die jij hebt geselecteerd als startdatum. De box wordt bezorgd door Vers & Fijn, deze hebben geconditioneerde busjes waarmee onze producten bevroren en gekoeld worden gehouden. De levering vindt overdag plaats tussen 08:00 en 18:00, waarbij je een specifiek tijdsvak krijgt de dag voor levering. Als je niet thuis bent op de dag van aflevering zijn wij genoodzaakt om €15,- extra in rekening te brengen voor de opgedane kosten.
Hoe zorgen jullie ervoor dat alles bevroren bij mij wordt afgeleverd?
De vervoerder waar wij mee samen werken beschikt over geconditioneerde busjes waarin alles bevroren en gekoeld blijft op exact de juiste temperatuur.
Kan ik zelf een leverdatum selecteren?
Om versheid te garanderen en het aantal transporten te verminderen wordt er drie keer per week geleverd, op woensdag, vrijdag en zaterdag. Jouw box wordt overdag bezorgd tussen 08:00 en 18:00 waarbij je een dag voor de bezorging een specifiek tijdsvak ontvangt.
Hoe kan ik mijn pakket tracken?
Wij laten je middels een e-mail weten wanneer de maaltijdbox onderweg is richting jouw huis! Via de trackingscode in mail heb je de mogelijkheid om te zien wanneer je pakket binnenkomt.
Ondersteuning
Hoe kan ik jullie bereiken als ik niet tevreden ben over mijn maaltijdbox?
Heeft u een klacht? Wij nemen uw klacht serieus en proberen deze altijd binnen 3 werkdagen op te lossen. Bekijk de contact pagina om te lezen hoe we dit doen.
Bereken in 2 min je kcal behoefte.
Ontdek wat jij dagelijks moet eten om je doel te kunnen behalen. Bereken je kilocalorie behoefte en doe net als vele anderen mee met Meal Plan Box!
Bereken je box