Veel gestelde vragen2023-11-30T12:59:27+01:00

Veel gestelde vragen

Welke verpakkingsmaterialen gebruikt Meal Plan Box?2023-11-29T10:02:22+01:00

Karton van de Meal Plan Box

De box waarin alle producten worden bezorgd is recyclebaar. Het karton dat Meal Plan Box gebruikt is gemaakt om in contact te komen met levensmiddelen.

Verpakkingen

De meeste verpakkingen zijn recyclebaar. De maaltijdbakjes kunnen bij het plastic afval.

Plastic

We zijn wel altijd bezig plastic gebruik te minimaliseren of om verpakkingen zo klein mogelijk te houden.

Hoe duurzaam is Meal Plan Box?2023-11-29T10:01:58+01:00

Duurzaamheid speelt een belangrijke rol bij Meal Plan Box. In Nederland wordt jaarlijks circa 2 miljard kilo voedsel verspild. Met Meal Plan Box willen wij dit reduceren door precies te leveren wat je moet eten, zo voorkomen we dat er iets wordt weggegooid.

Hoe zorgen jullie ervoor dat alles bevroren bij mij wordt afgeleverd?2023-11-29T09:59:55+01:00

De vervoerder waar wij mee samen werken beschikt over geconditioneerde busjes waarin alles bevroren en gekoeld blijft op exact de juiste temperatuur.

Betaal ik bezorgkosten voor mijn Meal Plan Box?2023-11-29T09:59:41+01:00

Wij bezorgen de boxen geheel gratis in Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen.

Kan ik mijn bezorgmoment aanpassen?2023-11-29T09:59:24+01:00

Je kunt je standaard bezorg voorkeuren aanpassen door te klikken in het Home scherm op ‘’Voorkeuren wijzigen’’, hierna kun je het bezorgmoment en tijdsvak wijzigen voor de volgende boxen.

Kan ik mijn bezorgadres aanpassen?2023-11-29T09:59:07+01:00

Je kunt in je profiel instellingen onder Betaling & Levering je adres aanpassen.

Help, mijn box is niet bezorgd!2023-11-29T09:58:34+01:00

Wat vervelend om te horen dat het niet goed is gegaan. Neem contact op met onze klantenservice voor een oplossing.

Wat te doen bij een grote vertraging?2023-11-29T09:57:22+01:00

Mocht het de vervoerder niet lukken om de box af te leveren vanwege een grote vertraging dan wordt de levering automatisch doorgepland naar de volgende werkdag. De vervoerder zal hiervoor contact met je opnemen.

Mijn box wordt later bezorgd, wat nu?2023-11-29T09:56:53+01:00

Je wordt door Leen Menken op de hoogte gehouden over de bezorging, bij een eventuele vertraging zie je dit terug in de track en trace. Komt de nieuwe tijd niet goed uit neem dan contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik een bezorg opmerking toevoegen?2023-11-29T09:56:32+01:00

Bij het plaatsen van je bestelling kun je een bezorg opmerking toevoegen, deze wordt doorgegeven aan de chauffeur.

Wordt de box bij de buren bezorgd als ik niet thuis ben?2023-11-29T09:56:14+01:00

Standaard bezorgen wij niet bij de buren als je niet thuis bent, gezien het producten zijn die gekoeld en bevroren bewaard moeten worden. Wil je toch dat wij dit proberen, geef het dan aan in de bezorg opmerking.

Ik ben niet thuis tijdens de bezorging. Wat nu?2023-11-29T09:55:55+01:00

Aangezien we een box met verse producten bezorgen, overhandigen we deze graag persoonlijk. Zorg dus dat je thuis bent op het door jou gekozen moment van bezorging. Ben je toch niet thuis? Dan moeten wij helaas €15,- in rekening brengen, gezien wij deze boete van de vervoerder krijgen. De box gaat namelijk weer mee terug naar het geconditioneerde magazijn en er moet een extra rit worden gemaakt. Wil je dat wij het proberen bij de buren? Geef dit dan op als bezorg opmerking, dit gebeurt namelijk niet standaard.

Wanneer en hoe laat komt mijn Meal Plan Box?2023-11-29T09:55:24+01:00

De avond voor de bezorging ontvang je een e-mail met een Track en Trace-link van Leen Menken. We geven daarin aan wanneer je de box de volgende dag kunt verwachten. Deze tijd kan in de tussentijd veranderen – al zal dit minimaal zijn. Houd er rekening mee dat het tijdstip een indicatie is en dat de bezorger te maken kan hebben met file of weersomstandigheden.

Track & Trace

In de notificatie staat een link met meer informatie over de verwachte aankomsttijd van jouw box. Met deze link kun je jouw box volgen tot aan je voordeur.

Let op: Voor onze bezorgsms heb je een mobiel nummer nodig. De sms-berichten zijn een (gratis) extra service die wij bieden. Helaas kunnen wij niet voor iedereen garanderen dat de sms-berichten goed aankomen.

Wie bezorgt de Meal Plan Box?2023-11-29T09:54:43+01:00

Onze partner Leen Menken verzorgt de levering van de boxen. Leen Menken is gespecialiseerd in gekoeld en vriestransport om de producten onder ideale omstandigheden te bezorgen.

Waar en wanneer bezorgt Meal Plan Box?2023-11-29T09:54:27+01:00

Meal Plan Box levert in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen, de beschikbare leverdagen zijn op dit moment woensdag, vrijdag of zaterdag.

In je standaard voorkeuren kun je gemakkelijk je gewenste leverdag en tijdsvak wijzigen.

Liever geen bepaalde ingrediënten in je maaltijdplan?2023-11-29T09:54:02+01:00

Na het berekenen van jouw behoeftes kun je in de volgende stap aangeven wat je niet wilt ontvangen. Wij zorgen ervoor dat jij zonder maaltijden met bijvoorbeeld vis je doelen gaat behalen.

Is drinken inbegrepen?2023-11-29T09:53:38+01:00

Er zit geen drinken in de box. Wij raden aan om ongeveer 1,5 tot 2 liter vocht per dag te drinken. Hoeveel vocht je nodig hebt, hangt af van hoeveel vocht je verliest. Dat verschilt per persoon en hangt af van de omstandigheden waarin je verkeert. Als je veel sport en beweegt, heb je meer nodig. Als je weinig beweegt en in koele ruimtes verkeert heb je minder vocht nodig. Water en thee en koffie zonder suiker zijn allen verantwoord.

Welke maaltijden en producten krijg ik in mijn volgende Meal Plan Box?2023-11-29T09:53:13+01:00

Naast je huidige schema kun je ook al het volgende schema zien als de is gegenereerd, deze wordt dan zichtbaar in de balk op het Homescreen. Je kunt hierop klikken en waar nodig aanpassingen maken.

Is het mogelijk om vaker hetzelfde product te selecteren?2023-11-29T09:52:51+01:00

Je kunt naast het wijzigen van een product ook extra producten toevoegen, dit kun je doen door te klikken op wijzigen en vervolgens te klikken op het plusje. Hier kun je dan de maaltijd selecteren die je wilt toevoegen.

Hoe kies ik de maaltijden en producten?2023-11-29T09:52:04+01:00

Door ons unieke algoritme wordt jouw voedingsschema klaargezet, gelet op je voorkeuren, behoeftes en gestelde doelen. Wil je hier iets in aanpassen dan kun je gemakkelijk op de knop wijzigen klikken naast de maaltijd. Hierna kun je het product wisselen voor je eigen favoriet of een andere smaak.

Hoe kan ik mijn voedingsschema wijzigen?2023-11-29T09:51:35+01:00

Je kunt gemakkelijk voor het bestellen je voedingsschema wijzigen in de app, je kunt eetmomenten wijzigen, verwijderen of verwisselen. Maak het zo persoonlijk als je zelf wilt, op deze manier is het nog makkelijker om vol te houden.

Kan ik mijn eigen producten toevoegen aan het voedingsschema?2023-11-29T09:50:58+01:00

Ja, je kunt ook naast de producten van Meal Plan Box nog je eigen producten toevoegen om te kijken wat dit doet met je totale calorie inname en macro verhoudingen van de dag. Zo kun je alles gemakkelijk bijhouden van wat je eet.

Tot wanneer kan ik in mijn Meal Plan Box wijzigen?2023-11-29T09:50:31+01:00

Je kunt de Meal Plan Box wekelijks pauzeren, aanpassen of stopzetten. De deadline hiervoor kun je terugvinden op de homepagina in je account en is afhankelijk van je bezorgdag.

Hoe zeg ik mijn box op?2023-11-29T09:50:09+01:00

Even stoppen met Meal Plan Box voor een langere tijd? Dan kan uiteraard gemakkelijk, bij Meal Plan Box zit je nergens aan vast. Ga in je account naar instellingen, betalingen en levering en klik vervolgens op abonnement annuleren. Let op, doe dit wel voor de deadline is verstreken anders krijg je nog één laatste box.

Ik ben vergeten mijn Meal Plan Box te wijzigen of annuleren2023-11-29T09:49:47+01:00

Wat vervelend om te horen! Helaas kun je na de deadline niks meer aanpassen, dus ook niet de bezorging. Duurzaamheid is erg belangrijk voor ons – we produceren daarom alles in precies de juiste hoeveelheden om voedselverspilling tegen te gaan. We hopen dat je ons begrijpt en de maaltijden aan familie of vrienden kunt geven.

Hoe kan ik mijn box pauzeren?2023-11-29T09:49:25+01:00

Je kunt gemakkelijk je box pauzeren via de homepage, klik op voorkeuren wijzigen en vervolgens op ”pauzeer je box voor deze week”. Wil je langdurig pauzeren? Ga dan naar instellingen, betalingen & levering en klik op pauzeer abonnement. In dit scherm kun je ook gemakkelijk je abonnement annuleren.

Verkoopt Meal Plan Box ook gepersonaliseerde maaltijdboxen aan bedrijven?2023-11-29T09:49:05+01:00

Ja, Meal Plan Box biedt bedrijven de opties voor  langdurige bedrijfskorting voor collega’s, neem via het contactformulier contact op voor meer informatie.

Kan ik de producten retourneren?2023-11-29T09:48:43+01:00

Nee, gezien het hier gaat om voeding kun je de producten niet terugsturen. Neem contact op met de klantenservice als er iets niet goed is gegaan.

Waar kan ik aangeven als iets niet goed is gegaan?2023-11-29T09:48:21+01:00

Neem contact op met onze klantenservice voor een passende oplossing.

Moet ik zelf nog iets koken of bereiden?2023-11-29T09:47:35+01:00

Je hoeft alleen nog maar de maaltijden op te warmen in de pan, magnetron of oven waardoor je binnen enkele minuten kan genieten van een heerlijke maaltijd. De tussendoortjes en late-night snacks zijn binnen een handomdraai te maken of al direct klaar om te eten. Voor onze smoothies heb je een blender nodig om het 100% verse fruit te blenden. Je gaat enorm veel tijd besparen!

Meld een ingrediënt- of product fout2023-11-29T09:47:14+01:00

Meal Plan Box doet er alles aan om jou de beste producten en diensten te bezorgen. Daarom vinden wij het heel vervelend om te horen dat er iets mis was met de inhoud van jouw box.

Neem contact op met de klantenservice voor een gepaste oplossing.

Zijn jullie producten biologisch?2023-11-29T09:46:55+01:00

Niet alle producten in onze box hebben altijd een biologisch keurmerk, wij streven hier wel naar.

We selecteren producten op basis van kwaliteit: ze moeten vers, voedzaam en lekker zijn. Ook moet het duidelijk zijn waar de producten vandaan komen. Deze criteria vinden wij belangrijker dan een keurmerk. Indien er onduidelijkheden zijn over een bepaald product, dan kun je dit altijd navragen bij onze klantenservice.

Waar kan ik de voedingswaardes van de producten vinden?2023-11-29T09:46:10+01:00

Je kunt de voedingswaardes terugvinden door te klikken op de maaltijd, hierna opent zich een nieuw scherm waar je alle informatie kunt terugvinden.

Houden jullie rekening met allergieën2023-11-29T09:45:28+01:00

Wij kunnen helaas nog niet specifieke allergieën uitsluiten. Als je twijfelt neem dan contact op met onze klantenservice.

Welke producten zijn vriesvers?2023-11-29T09:45:06+01:00

Onze avondmaaltijden, wraps, soepen, tosti’s zijn vriesvers en daarom lang houdbaar. Een ander voordeel is dat de voedingswaardes op deze manier optimaal behouden worden.

Hoelang blijven mijn producten goed?2023-11-29T09:44:44+01:00

Durende de gehele week kun je de producten altijd consumeren (bekijk uiteraard altijd goed de labels voor de actuele THT datum). Onze avondmaaltijden en sommige lunches zijn vriesvers waardoor je ze ook nog voor een langere tijd kunt bewaren in de vriezer.

Hoeveel val ik af per week?2023-11-29T09:44:04+01:00

Veel gewicht verliezen binnen één week? Dat is niet efficiënt. Zo’n zogeheten crashdieet zorgt er namelijk voor dat je lichaam op de ‘spaarstand’ overschakelt. En als je dan weer normaal gaat eten, komen de verloren kilo’s gewoon weer terug. Dit wordt ook wel het jojo-effect genoemd.

Een veilig doel om af te vallen is een halve kilo tot één kilo in de week. Dan haal je de meeste energie uit je vetreserves, en dat is wat je wilt. Vaak zien wij bij onze klanten na één week al een positief resultaat!

Voor een optimaal resultaat adviseren wij geen verdere kilocalorieën te consumeren buiten de maaltijdbox om. Water en thee en koffie zonder suiker zijn allen verantwoord en voegen geen extra kilocalorieën toe. Probeer het gebruik van alcoholhoudende dranken, sappen en frisdrank te vermijden, gezien hier veel kilocalorieën inzitten.

Hoe gezond zijn de producten?2023-11-29T09:43:29+01:00

Onze producten zijn geselecteerd door ons team van professionals op de beste voedingswaardes voor elk eetmoment. Wij zijn van mening dat eten gezond en lekker moet zijn. Wij streven altijd naar een gebalanceerd en gevarieerd menu afgestemd op jouw wensen.

Hoe wordt mijn persoonlijke plan berekend?2023-11-29T09:43:10+01:00

In samenwerking met voedingsexperts en onze software berekenen wij jouw optimale voedingsinname. Let op, dit is een richtlijn en geen medisch advies. Je zult altijd zelf moeten bijhouden of het aantal kcal voldoende is en of het werkt. Via de app kun je je progressie bijhouden, op basis hiervan monitoren wij ook of er aanpassingen gedaan moeten worden. Je kunt gemakkelijk elke week switchen van het aantal kcal.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?2023-11-29T09:42:41+01:00

Dit komt doordat er bestellingen zijn geweest die onterecht zijn gestorneerd of niet succesvol zijn geïncasseerd. Deze moeten handmatig worden voldaan binnen de gestelde wettelijke termijnen.

Hoe kan ik mijn betaalgegevens bijwerken/verwijderen?2023-11-29T09:42:25+01:00

Je kunt in je profiel instellingen onder het kopje Betalingen & Levering je bankgegevens wijzigen.

Mijn automatische betaling is mislukt2023-11-29T09:42:00+01:00

Geen zorgen, wij nemen binnen een week contact met je op als dit gebeurt. We laten je weten welke betaling is mislukt, wat het openstaande bedrag is en hoe je de betaling alsnog kunt voldoen.

Er zijn verschillende redenen mogelijk waarom je betaling mislukt is. Bijvoorbeeld dat je onvoldoende saldo op je rekening hebt, je betaalgegevens verlopen zijn of dat de door jouw gekozen betaalmethode niet beschikbaar is voor online aankopen.

Hoe betaal ik voor mijn boxen?2023-11-29T09:41:37+01:00

Eerste box

Je eerste box reken je direct af met de door jou gekozen betaalmethode. Deze betaalmethode wordt vervolgens opgeslagen als standaard betaalmethode. 

Volgende boxen

Na de eerste betaling worden alle volgende boxen automatisch afgeschreven. Dit gebeurt op de ochtend na de besteldeadline van jouw box. Het exacte moment waarop het bedrag wordt afgeschreven verschilt per betaalmethode en bank.

Let op: heb je jouw eerste box met iDeal betaald dan loopt de automatische incasso vanaf de tweede box door via je bankrekening. Uiteraard brengen wij alleen kosten in rekening als je die week een box hebt besteld.

Kan ik mijn eerste bestelling nog wijzigen?2023-11-29T09:41:04+01:00

Welkom bij Meal Plan Box! Je kunt je eerste voedingsschema na bestelling helaas niet meer wijzigen omdat deze dan vaststaat. Neem contact op met de klantenservice om te kijken wat wij nog voor je kunnen betekenen.

Hoe kan ik mijn abonnement weer activeren?2023-11-29T09:40:46+01:00

Je kunt gemakkelijk je abonnement weer activeren door een nieuw voedingsschema te laten maken en deze te bestellen. Hiermee activeer je weer het abonnement en ontvang je weer een gepersonaliseerde box vol met lekkere en gezonde maaltijden precies op jou afgestemd!

Wat maakt Meal Plan Box uniek?2023-11-29T09:40:19+01:00

Meal Plan Box is in tegenstelling tot andere maaltijd bedrijven uniek in dat de voeding compleet voor jou gepersonaliseerd is op basis van je doel, behoeftes en wensen. Je eigen persoonlijke voedingsschema in combinatie met onze kant en klaar gezonde en overheerlijke producten zorgen er voor dat je gezonder gaat leven en je doelen gaat behalen. Wij zijn de marktleider op gepersonaliseerde voeding en laten jou graag ervaren waarom.

Wat heb ik nodig om het plan te volgen?2023-11-29T09:35:31+01:00

Een magnetron, pan of oven om de maaltijden op te warmen. Voor onze smoothies met 100% vers fruit heb je een blender nodig. Een weegschaal is ook nodig om je progressie bij te houden.

Is Meal Plan Box available in English?2023-11-29T09:35:07+01:00

As our app is web based you can use Google translate to automatically translate the website into any language you require.

Is Meal Plan Box een abonnement?2023-11-29T09:34:37+01:00

Meal Plan Box is een flexibel abonnement, je kunt je box wekelijks pauzeren, aanpassen of annuleren.

Elke week wordt er een nieuw voedingsschema voor je gemaakt die je zelf kunt aanpassen naar wens. De box krijg je dan vervolgens thuisbezorgd wanneer het jou uitkomt. Een weekje overslaan? Met een enkele klik is het geregeld. Je partner laten meegenieten? Met enkele klikken voeg je extra kant en klaar maaltijden toe aan je box

Je regelt het allemaal gemakkelijk via jouw account op de website. Zorg er wel voor dat je wijzigingen aan ons doorgeeft vóór de deadline van het vastzetten van je voedingsschema. Dit is, afhankelijk van jouw bezorgmoment, uiterlijk 3 dagen voor de bezorging. De exacte deadline voor het wijzigen van jouw box vind je in jouw account.

Hoe werkt Meal Plan Box?2023-11-29T08:08:08+01:00

Bij Meal Plan Box sluit je een flexibel abonnement af op een gepersonaliseerde maaltijdbox met gezonde kant en klaar maaltijden en tussendoortjes. Wij maken op basis van je persoonlijke profiel een voedingsschema die aansluit op jouw doel en caloriebehoefte, deze kun je nog naar wens aanpassen. Vervolgens levert Meal Plan Box de producten die op het voedingsschema staan weergegeven. Zo wordt het wel heel makkelijk om gezond te eten en je aan een voedingsschema te houden. Samen monitoren we je progressie en gaan we voor gegarandeerd resultaat. Wekelijks bieden wij je een gevarieerd menu met voeding waar je vrolijk van wordt!

Je hoeft niet langer boodschappen te doen, dure dieetboeken aan te schaffen, eten af te wegen, koken en afwassen. Laat ons het werk doen.

Wat zit er in de Meal Plan Box?2023-11-29T08:06:11+01:00

In de box vind je alles wat je op je persoonlijke voedingsschema hebt staan, hiermee heb je alles in huis om gezond af te vallen of op gewicht te blijven. Je kunt van ons het ontbijt, lunch, diner en de tussendoortjes krijgen, maar je kunt er ook voor kiezen om bepaalde eetmomenten zelf te verzorgen als je dat fijner vindt. Meal Plan Box is heel flexibel om te volgen!

Ga naar de bovenkant